Sunday, March 1, 2015

Segmen Kad Cinta



Kehadiran di usir

Sayang dapatkah kita terus bersama
Hingga ke babak indah 
Yang selama diimpi, yang selama dinanti
Dipandang mesra dengan cincin dijari
Kita tak pernah sengketa
Berairmata tak pernah pun ada
Tapi kini cinta tak direstui
Batu pemisah dibina begitu tingginya
Aku cuba dan mencuba
Untuk bersamamu
Tapi ku ditolak rebah, jiwa retak
Kian lama berakhirnya bertemu
ENgkau menangis, menunduk dan kau membisu
Engkau menghulur surat dan lantas kau pergi
Rupanya undangan pernikahan kau nanti
Berdiri aku terpaku kaki dibumi
Tiada yang aku dengar hanya denyut hati
Hasrat dijiwa kini hilan tak berganti
Undurkan masa juga tak akan menjadi
Hadirnya aku dengan dambar
Melihat engkau bersanding disana
Masih lagi diri aku diusir
Walaupun untuk melihat untuk kali terakhir

Tamat : 1 Mac 2015

2 comments: