Realiti kehidupan



Realiti kehidupan.
Sedarlah wahai saudaraku, selincah mana pun kamu, seliar mana pun kamu, cubalah jaga maruah dan dirimu. Tahukah kamu, kaum Adam mencari yang sempurna untuk menjadi isteri dan bakal anak-anaknya nanti. Tolong jangan terlalu murahkan harga dirimu. Jagan terlalu sesenang hati menawarkan dirimu untuk tatapan mereka yang bukan sehalalnya menjadi milikmu.

Couple..
Bagi Cik candy, nak bercouple tu tidak salah. Tapi pokok pangkalnya kembali kepada konsep couple. Couple, bukan hanya sebelum kahwin bahkan selepas kahwin pun masih boleh bercouple. Couple yang halal itu lagi manis dan indah. Dapat berpegangan tanpa batasan. Dapat bergelak ketawa tanpa tepian. Jadi kenapa perlu sempitkan pemikiran. "Couple tu hanya untuk sebelum kahwin, lepas kahwin tu honeymoon". Ishhhh tak fahamlah dengan orang-orang zaman sekarang ni.

Tak salah nak bercinta tapi yang salahnya perbuatan ketika bercinta. Belajarlah cintai yang halal kerana halal itu indah dah bahagia yang dikecapi ketika halal itu manis.



*abi itu haram tapi pegang anak dara org tanpa ikatan yang sah juga haram.
Nak tahu lebih lanjut, jom tengok sini https://instagram.com/p/2ztlA0Envg/

5 comments:

  1. Terapkan sebaik nilai dari kecil....supaya dpt bezakan baik buruk sesuatu.

    ReplyDelete
  2. hai CC..khaty singgah sini..mendalam betul maksudnya nie..

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete