Balik kampung sempena cuti mid.sem

Assalamualaikum..

Salam Jumaat, penghulu segala hari. Semoga hari Jumaat yang mulia ini, segala apa yang kita lakukan diberkatiNya. Untuk hari nie, Cik Candy sebenarnya gembira bercampur teruja. Yahoooooo ~ (**,)

Untuk petang nie, bermulanya cuti mid sem. Cuti? Cuti yang di tunggu-tunggu telah pun tiba. Apa lagi, packing barang balik ke kampunglah kita. Hampir 3bulan dah kowt menanggung rindu buat keluarga tersayang. Saban malam hanya telefon aje yang menjadi penghubung Cik candy dengan family. Hehee setiap kali call mak, mesti menangis-nangis rindu. Nak balik kampung. Rindu dekat mak ayah, rindu dekat adik-adik.

Alhamdulillah, hari nie peluang yang Cik candy nantikan, tiba juga. Petang nie bermulanya cuti Cik Candy selama seminggu. Seminggu aje, macam tak puas aje balik kampung. Tap tak apa. Sekurang-kurangnya ada juga cuti, dapat juga balik kampung jenguk keluarga tercinta. Syukur, alhamdulillah.

Rasa teruja dan ketidak sabaran tak mampu dibendung lagi. Hahaa kawan-kawan pun memanjang sudah bertanya, kau kenapa happy sangat, kau kenapa aku tengok senyum aje memanjang, amboi kau excited nampak nak balik kampung, dan blaa.. bla.. bla...

Happy, happy juga tapii dalam happy tetap juga ada resah. Krikkk krikk krikkk.. Cik candy terpaksa menempuh perjalanan lebih kurang selama 9jam untuk sampai ke kampung. Lamanya berkampung dalam bus sebelum sampai ke kampung T_T

Apapun, tolong doakan keselamatan Cik candy ya. Doakan perjalanan pergi dan balik Cik candy selamat. Niat dihati sungguh suci dan murni. Nak balik kampung jenguk keluarga tercinta. Heheee.. Oklah Cik candy pun macam tak ada masa nak berceloteh panjang. Ada barang lagi yang tak dipacking. Excited nak balik kampung, sampai buntu tak tahu apa yang nak dibawak balik. Wassalam..


Tarikh : 10 April 2015
Time : 09:58PM
Destinasi : TBS - Kuala Terengganu

Take Note : Ketika entri nie terhasil, hati Cik candy memang berkobar-kobar nak packing barang. Serius excited giler nak balik kampung. Doakan keselamatan Cik Candy ye. Semoga segala urusan dipermudahkanNya. Mak, ayah.. tunggu kepulangan anakmu ini. iLOVEuFamily. Muuuah setepek!

18 comments:

  1. CC ni mesti manja ni.. kalau call sampai nangis2 tu.. hehehehee..

    ~ selamat bercuti CC.. jaga diri.. ~

    ReplyDelete
  2. selamat bercuti Cc, going to miss you dear :)

    ReplyDelete
  3. selamat bercuti CC..bestnyaa cuti :)

    ReplyDelete
  4. balik kg..ooooo balik kg..hati girang.. enjoy ur holiday cikcandy.. :)

    ReplyDelete
  5. Happy holiday ye... apa2 pun jaga diri dan have fun..

    ReplyDelete
  6. balik kg oooo balik kg..hati riang..hehe =)

    ReplyDelete
  7. amin . mesti best duk suasana kampung :)

    ReplyDelete
  8. Yeyy yeyy balik kampung seronoknyerrrrr Cc

    ReplyDelete
  9. Happy holiday CC. Jangan lupa kami disini :)

    ReplyDelete
  10. oo.sekarang kat kampung la ni ye..;)

    ReplyDelete
  11. semoga selamat pulang dan happy family,,

    ReplyDelete