Berjaya daftar blog di Alexa

Assalamualaikum..

Untuk tengah hari nie, Cik Candy masih sempat lagi berblogging seketika. Heheee walaupun mempunyai kekangan masa tapi masih mampu untuk Cik candy mencari masa *cari masa ke curi masa?*.

Untuk tengah hari nie, Cik candy on blog dan skroll home blogger seperti biasa. Tak ada apa pun yang menarik, so Cik Candy pun skroll laju-laju. Hahaa sampailah terjumpa satu entry yang menarik perhatian mata hati Cik Candy. Entry tue bertajuk 'Cara daftar blog di Alexa'. Entry nie di tulis oleh saudara Wayne Harraz.


Okay, tajuk entri nie memang menarik perhatian Cik Candy. Apa lagi, teruslah Cik Candy view entry tersebut. Sebenarnya Cik Candy dah lama mencari artikal ataupun entry yang berkaitan dengan Alexa nie. Memang dah lama sangat-sangat dah. Sebelum nie, Cik Candy pernah jugak try cara nak daftar blog di Alexa tapi tak berjaya disebabkan ada beberapa perkara yang tak berapa nak faham. Try punya try tapi tetap juga tak berjaya, last sekali Cik Candy pun angkat bendera putih. Malas dah nak mabik peduli tentang Alexa. Malas dah nak kisah pasal Alexa. Hahaaa punyalah sakit hati sebab tak berjaya nak daftar blog di Alexa.

Alhamdulillah, untuk petang nie akhirnya Cik Candy berjaya. Berjaya mendaftar blog di Alexa. Setelah beberapa purnama *tipu!* berusaha, akhirnya dapat juga lakukannya. Hahahaaa! purnama lah sangat. Apapun thanks pada Wanye Harraz untuk entry yang awesome nie. Entry nie, sangat-sangat bermanfaat untuk kami, si blogger bilis yang baru nak meningkat naik. Heheee..



Setelah siap mendaftar, maka inilah hasil yang Cik Candy dapat.

9 comments: