Ramadhan | Perbezaan tahun ini dan tahun lepas

Assalamualaikum..

14 Ramadhan 1436. Bismillah. May
Allah ease everything for us today.
May Allah protect us for any harm.
May Allah give us strength. Aamin


Alhamdulillah, masih diberi peluang dan ruang untuk update blog ni. Tak sangka dah 14 hari Ramadhan kita lalui bersama. Alhamdulillah aku bahagia dengan kedatangan Ramadhan ni, sangat bermakna untuk aku.

Perbezaan Ramadhan tahun ni dan tahun lepas. Bagi aku terlalu banyak bezanya. Terlalu banyak untuk aku kenangan apa yang berlalu pada Ramadhan tahun lepas. Ya, bila aku kenangkan balik pasti airmata menitis. Sesungguhnya apa yang aku rasai hanya Allah yang tahu. Terlalu besar dan beratnya ujian yang Dia timpakan buat aku dan keluarga pada Ramadhan tahun lepas. Biarpun perit bila dikenang namun itulah kehidupan.

Aku bersyukur padaMu, ya Allah. Ujian yang Engkau timpakan pada kami sekeluarga membuatkan kami semakin erat, kami semakin menghargai tali kekeluargaan dan menghargai pengorbanan keluarga. Alhamdulillah.



Take Note : Semoga kami sekeluarga sentiasa bahagia, sihat sejahtera, gembira dalam lindunganNya sentiasa, Aamin




1 comment: