Kau selfish aku pun mampu selfpihh


"Kau selfish?? Aku pun mampu jadi selfpih kalau tu yg kau nak! aku pun xhadap lah beb.
#b'kwn tu biar b'adab skit beb"

Hari ni berakhir sudah program Citra Ibadah Cintai Solat yang Cik Candy hadiri selama 3H2M. Alhamdulillah walaupun para peserta tidak seramai yang diharapkan namun program tetap berjalan lancar dan meriah. Memang tersangat meriah, lebih-lebih lagi dengan penganjur dan fisilitator yang sporting. Terbaiklah! Walaupun sedikit penat, namun ilmu yang diperolehi sangat bernilai.

Okaylah, next entry Cik Candy story berkenaan program tu ye. Untuk entri ni, Cik Candy nak meluahkan sedikit ketidakpuasan hati sebenarnya.Selfish! Selfish! Selfish! Selfish!!!! Serius Cik Candy benci giler dengan manusia yang ada sikap macam gini. Selfish!!! 

Nak dijadikan cerita, baru-baru nie Cik Candy adalah mintak tolong seorang kawan. Mintak tolong dia printkan kerja assignment je pun. Assignment tu dah siap, tinggal nak print je. Tapi hampeh! Dia buat ignore je. Sakit pulak rasa hati ni. Kalau ye pun tak nak tolong, cakaplah sepatah! Tap payah nak diam sejuta bahasa. Lepas tu bila ditanya ada pulak alasan beribu-ribu. Choiiii! Sengaja buat Cik Candy tertunggu-tunggu respon dari dia. Menyampah!

Okay tak apa. Cik Candy cuba untuk faham. Mungkin betul dia tengah sibuk. Biasalah student, memang buzykan. *buzy abah kau! blahhhh laa woiiii*. Time tu, Cik Candy memang dah buntu. Esok nak submit tapi assignment tak diprint lagi. Ingat lagi, sampai menangis ke diri Cik Candy fikirkan assignment yang tak berprint lagi tu. Hurmmm.. menangis juga mengenangkan sikap kawan yang sedemikian rupa. Serius sedih. Terasa sangat dengan sikap dia. Puas berusaha, penat bertanya, akhirnya esok pagi Cik Candy kalut pergi kiost untuk printkan assignment tu. Hurmmm agak mahal sikitlah kos yang perlu dikeluarkan.*segala barang dan print di Kiost tu memang mahal sikit sebab tu sebolehnya tak nak print di situ*. Tapi tak apalah demi study kan. Alhamdulillah semua settle walaupun sedikit lewat.

Apa yang si kawan tu buat, Cik Candy akan ingat. Selama ni Cik Candy tolong dia. Bila dia buat salah, Cik Candy usaha untuk cover dia tapi apa yang Cik Candy dapat? Bukan mengharapkan balasan. Tapi sekurang-kurangnya bagilah respon bila Cik Candy mintak tolong. Kalau tak nak tolong, cakap je tak nak tolong. Jangan diamkan diri! Faham!! *sakit hati woiiiii*

Untuk malam ni, si kawan tu tiba-tiba mesej mintak tolong Cik Candy. Hah! Agak-agak apa jawapan yang patut Cik Candy bagi ye? Nak tolong ke tidak? Apa yang dia buat pada Cik Candy masih jelas ternyata di ingatan kowt. Tadi, tengok mesej dia. Tiba-tiba teringat balik apa yang dia dah lakukan pada Cik Candy. Maka muncullah satu persolan dalam kepala.

Nak bagi respon ke tidak. Nak tolong ke tidak. Ikut hati nak tolong. *Biasalah Cik Candy kan baik hati*. Tapi dalam masa yang sama hati tetap sakit. Terlintas juga dalam kepala, tak payah nak tolong sangatla! Hahahaaaa. Hampeh! Setan sedang menghasut kowt. Hurmmm... buat apa tolong kalau hati tak ikhlas. Nanti tak pasal-pasal muncung sedepa. kan? Tapi macam tak sampai hati pulak. Entahlah... blurrr...

 

Take Note : Setiap apa yang ditulis terluah dari tangkai hati. Segala apa yang ditaip merupakan apa yang dirasa. Pada sesiapa yang terasa tu, maaf. Nama anda tidak dimention sila jangan nak merasa Cik Candy sedang berbicara tentang anda ye. Anda tak femous dan tak ada saham dalam blog Cik Candy so rasanya tak perlu Cik Candy nak berkarangan tentang anda. Opssss.. mungkin yang terasa tu melakukan yang sedemikian rupa. Mungkinkan...

3 comments:

  1. Kadang2 bila susah time ni la kawan lari..sabar ye dik..

    ReplyDelete
  2. bile kite tolong orang yg dlm kesusahan, ALLAH akan tolong kite balik..think positive k CC.. :)

    ReplyDelete