Terasa kerdilnya diri -_-'

Assalamualaikum..

Orang kata dalam hidup ni kena sering bertanya. Orang kata malu bertanya sesat jalan. Orang kata kalau tanya, pastikan soalan yang logik akal. Orang kata pastikan dalam diri ada sikap yang sering nak belajar dari masa ke semasa. Semua tu orang yang kata. Bukan Cik CCandy. Cik Candy sekadar menaip aje. *boleh ke macam tu?*

Sebenarnya untuk malam ni, tetiba Cik Candy terasa kerdilnya diri ini. Terlalu kerdil kowt. Sobsobsobbb T_T. Sebelum ni, Cik Candy ada tenampak dan terbaca berkenaan entri exchange fead blog. Baca sekadar baca, cuba untuk memahami tapi tak berapa nak fahami. Disebabkan tak faham maka Cik Candy abaikan. Tapi semalam, Cik Candy ada terbaca satu entri berkenaan SEO dlm blog salah seorang rakan blogger Cik Candy. Setelah dibaca dan kaji, rupa-rupanya blog Cik Candy ni terdapat banyak lagi kelemahan. Okay, deep sentap disitu. *deep, tak deep sangatlah!*.

Lepas tu, nak dijadikan cerita, setelah ditolak campur tambah dan bahagi cerita, maka Cik Candy pun masuklah group Exchange feed blog dekat dalam whatsaap. Dari situ Cik Candy belajar sesuatu yang berguna. Ada ilmu yang tak pernah Cik Candy dengar sebelum ni pun turut diajarnya. Thanks, thanks dekat semua ahli group tu yang membantu Cik Candy. Sebenarnya rasa malulah juga nak bertanya. Ialah, mereka yang didalam tu, mungkin dah otai dan pro kowt, sedangkan Cik Candy masih lagi bertatih dalam dunia blogging ni. Apa pun Cik Candy harap, dengan ilmu yang dipelajari ni, Cik Candy dapatlah mempraktikkannya untuk blog Cik Candy.




7 comments:

  1. Maknanya saya ni lagi lah kerdil sbb tak tahu apa apa hahaha go cik candy!

    ReplyDelete
  2. your entire life is a process of learning. dont be ashame dear. ilmu tu luas. sentiasa bertanya tu bagus. jgn malu untuk mula dari bawah k? tak kan ada seorang pun yg mampu untuk tau kesemua ilmu dlm dunia ni..mgkin ade ilmu yg candy tau tapi diorg tak tau? yg penting jgn putus asa :)

    Fighting!

    ReplyDelete
  3. your entire life is a process of learning. dont be ashame dear. ilmu tu luas. sentiasa bertanya tu bagus. jgn malu untuk mula dari bawah k? tak kan ada seorang pun yg mampu untuk tau kesemua ilmu dlm dunia ni..mgkin ade ilmu yg candy tau tapi diorg tak tau? yg penting jgn putus asa :)

    Fighting!

    ReplyDelete
  4. Ingat apa la tadi. Hahaha. Saya ingat Cik Candy kena hina sebab tanya soalan. Biasalah tu, mana ada manusia pandai semua. Prof kat.universiti pun minta pelajar pasangkan LCD untuk dia. Tunjuk mana pandainya manusia kat situ. Haaaa

    ReplyDelete
  5. Cik Candy Usaha Tangga Kejayaan...

    Yang lain kalau ade yg berminat boleh join juga...
    # ExchangeFeedGroup

    Meh join segmen bonde sekali

    http://kumahuitu.blogspot.com/2014/11/segmen-mari-tingkatkan-follower-blog.html?

    ReplyDelete
  6. atotoooo takmo sedih2. nnt cc sedih kc pun sedeyyy. acecehhh acah2 sweet ni ehhehehehe :p

    ReplyDelete