Sepi tanpa perasaan


Terjaga dari tidur, aku memandang telefon dengan rasa yang kosong. Aku melihat notifikasi yang ada. Satu persatu aku membacanya sambil lagi. Tiada niat dihati untuk membuka notifikasi tersebut. Kepala blur berpusing, hati kosong berirama. Aku gagahkan kaki melangkah. Ada tanggungjawab yang perlu aku selesaikan. Dahulukan perkara yang wajib. Abaikan seketika perkara yang remeh-temeh.

Usai menjalankan tanggungjawab, sekali lagi aku memandang telefon. Sepi. Langsung tidak berbunyi. Aku tenung telefon tu dengan hati yang hiba. 'dia tak nak contact aku ke', 'dia dah lupakan aku ke', 'dia dah tak perlukan aku ke'. Setiap persoalan tersusun kemas dalam benakku. Hampa. Tapi kenapa sebenarnya dia menghilang ye? naik hairan aku memikirkannya. Dalam pada aku ego untuk tidak mempedulikannya, aku tetap juga mengambil tahu akan kewujudan dia. Benci aku hanya di bibir bukan dihati. Tapi dia..

Aku rindukan dia. Terlalu rindukan dia. Aku masej dia namun tak berbalas. Aku call dia namun tak berangkat. aku stalker mukabuku dia, aku nampak dia sedang mengonlinekan diri. Syahdunya hati aku. Dia abaikan aku kerana mukabuku? Aku buka whatsSap dia. Aku tengok last seen dia. Dia sedang online. Tapi kenapa masej aku tak dibalasnya. Masih wujud lagikan aku dimata dia. Masih ada lagikah nama aku dihati dia, 



Take Note : Sekadar untaian kata yang tak diketahui mana punca tenggelam timbulnya. Sekian.


10 comments:

  1. Mungkin dia sedang sibuk..mungkinn :)

    ReplyDelete
  2. erm patutlah menyepi diri hari ni CC,tabahkan hati kay... rencah dalam perhubungan mmg ada pasang-surutnya :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. betul la tu, memang lumrah kan..sabarkan hati je

      Delete
  4. Sabar ye Cik Candy. Sibukkan diri dengan hal lain supaya tak selalu fikir :)

    ReplyDelete
  5. Sabo ye CC, dugaan ni. Ada pasang surut dalam perhubungan. Sabar ye

    ReplyDelete
  6. sabar cik candy . nnt mesti dia cari akak balik

    ReplyDelete